Future of Media, ediţia 2017: Ce poţi să vezi în oracolul internetului

Future of Media, ediţia 2017: Ce poţi să vezi în oracolul internetului

Să încerci să mai vezi ceva despre viitorul internetului în 2017, atunci când deja se poate aproape orice, pare aproape imposibil. Am zis aproape, aşa că trebuia să caut, pentru că totuşi exista o posibilitate. Studiul de caz de azi şi cel care a avut loc recent (bine, fie, în urmă cu două săptămâni) este Future of Media. Ce putea să mai arate?

Live-uri, GIF-uri, apeşi pe o poză şi vezi un clip, VR, coduri QR. Se pot multe azi. Depinde şi de noi câte înţelegem. Dar cum arată viitorul?

Veşti din viitor via Future of Media

Toţi ştim că multe articole se scriu pentru Google, ca să apărem în căutări. Entitatea Google, cu sediu undeva în California, America nu că s-a prins de asta, ci a inventat sistemul. A impus reguli, indicatori şi toate chestiile care fac ca scrisul să fie mai degrabă matematică decât scris. A recunoscut asta, într-un mod frumos, primul invitat – pentru că nu poţi să te uiţi la viitor fără să porneşti din prezent.

E o provocare să te lupţi cu Google şi facebook, care îţi sunt atât de prieteni încât cine mai are nevoie de duşmani? (Vlad Lipovan, Pro TV)

S-a testat şi o să apară în România şi opţiunea de facebook Explore. Marketplace (adică un fel de O** mai liber) există deja. Explore o să fie o altă opţiune enervantă, unde te uiţi atunci când te plictiseşti mai rău şi vrei să vezi ce mai fac paginile care nu îţi apar acolo unde vei vedea apropiaţi şi nu numai (cu accent pe şi nu numai).

O să vedeţi la lume din ce în ce mai multe clipuri video pe facebook pătrate (nu ştiu cum se fac), pentru că ele au forma cea mai plăcută pentru ochi.

Serviciile oferite de facebook şi Google devin din ce în ce mai intruzive implicate în casa noastră. Dacă nu mă credeţi, căutaţi despre facebook Watch şi Google Home.

Acum oricine poate să publice materiale care par să fie ştiri. Sau, în cuvintele vorbitorilor…

Newsfeed e o blasfemie. Ştirea trebuie verificată din trei surse. Acum ştire înseamnă ce face pisica lu’ vecina Maricica în casă. Iar ideea că te hrăneşte cu ştiri e şi mai perversă. (Dragoş Stanca, Think Digital)

Şi, în caz că nu ştiaţi…

Cei mai mari cheltuitori în publicitate din România, în momentul de faţă, sunt producătorii de medicamente. Să fim sănătoşi! (tot Dragoş Stanca, Think Digital)

panou

Pentru cei pentru care viitorul înseamnă ce nu au văzut deja

Există şi lucruri făcute mişto de către alţii din care am putea învăţa. Unul dintre ele e sezonul 1 din Ziua nesfârşită a lui Giraf – un fel de ne spălăm păcatele făcute de reclame aproape, dar nu chiar mişto, în interpretarea mea, a celor de la marca aia de o promovează.

Ei au făcut în aşa fel încât episoadele alea puţine din sezonul ăla mic mergeau în funcţie de cum dicta publicul. Adică pe bază de reacţii de pe facebook.

Mai există şi Cămătaru’ de la P********. O reclamă chiar mişto, care a sucit percepţia înspre amuzament. Agenţia şi-a făcut treaba cu artă. De atunci încolo, a fost treaba firmei.

Tot ei au mai făcut o chestie simpatică. Ştiţi termenii şi condiţiile de pe site-uri când vă faceţi un cont? Nici eu. Dar creditele de la reclame. Ei au testat cine chiar le citeşte (mă refer la explicaţiile de la steluţă). Au aflat că, în 2017, citeşte un om din 7,7 milioane.

Cam aşa arată viitorul, prin ochii Future of Media

Bineînţeles, toate informaţiile astea sunt pe scurt. Restul au fost calcule, algorimti, influencing şi alţi termeni pentru brand-uri. O să le vedeţi la oamenii pe care îi urmăriţi. Momentan, aş zice că sunt neinteresante.

Dar încă se mai poate vorbi de viitor, în era în care parcă trăim în el. Se vor mai face multe şi complexe. Ţine de noi să le şi prindem.

Prev Filmul Ghinionistul m-a făcut să râd
Next La teatru, totul funcţionează când vreau eu (Vlad Logigan)

About Author

Monica

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Comment


CAPTCHA Image